Nákladní vozy TATRA

woxia
Redaktor
Příspěvky: 395
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Zabezpečenie vojsk energiu, palivami a mazivami

Příspěvek od woxia » 27 pro 2017, 13:32

Klikla jsem na jeden odkaz a byla jsem překvapena, co všechno TATRA měla za nástavby (originální materiál)...

Nejvíce se mi libílo sklápění přímo do vagonu. Ptala jsem se, ale nikdo to nezná...


Jen mi bylo řečeno, že kde Tatra končí, nastupuje Kačena nebo PV3S.


S tímto jsem slyšela ještě jednu zajímavost.
Víš, proč se československá protichemická jednotka dostala v Pouštní bouři daleko před americkou první linii?
????
Pouze naše Tatry a vétřesky dojely v tom písku na místo určení...

kenavf
Výkonný redaktor
Příspěvky: 799
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Zabezpečenie vojsk energiu, palivami a mazivami

Příspěvek od kenavf » 27 pro 2017, 16:03

woxia píše:
27 pro 2017, 13:32
Klikla jsem na jeden odkaz a byla jsem překvapena, co všechno TATRA měla za nástavby (originální materiál)...

Nejvíce se mi libílo sklápění přímo do vagonu. Ptala jsem se, ale nikdo to nezná...
...[/i]
V reále som to nevidel,len kedysi pár razy som to videl na fotkách v novinách/časopisoch.

Uživatelský avatar
Kolja
Redaktor
Příspěvky: 84
Registrován: 07 úno 2017, 17:43
Bydliště: Velká Morava

Re: Zabezpečenie vojsk energiu, palivami a mazivami

Příspěvek od Kolja » 28 pro 2017, 00:39

Jmenuje se to "vysokozdvižný sklápěč".

woxia
Redaktor
Příspěvky: 395
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Zabezpečenie vojsk energiu, palivami a mazivami

Příspěvek od woxia » 28 pro 2017, 13:25

Tatra 148 Vysokozdvižný sklápěč.png
Tatra 148 Vysokozdvižný sklápěč
Tatra 148 Vysokozdvižný sklápěč.png (417.35 KiB) Zobrazeno 757 x
Vysokozdvižný sklápěč do vagonu je pouze TATRA.

syos
Výkonný redaktor
Příspěvky: 725
Registrován: 08 úno 2017, 11:50

Re: Zabezpečenie vojsk energiu, palivami a mazivami

Příspěvek od syos » 28 pro 2017, 13:41

lift dump truck
např.

a desítky dalších

woxia
Redaktor
Příspěvky: 395
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Zabezpečenie vojsk energiu, palivami a mazivami

Příspěvek od woxia » 28 pro 2017, 15:50

Nějak jsem si nevšimla, že:
1) vysype náklad ve výšce
2) Nepotřebuje podpůrné zařízení
3) Dokáže manipulovat s nákladem 12.000 kg
4) Ovládá se z kabiny
5) Má vysokou průchodnost terénem (s tímto vjet naložený do terénu, tak se ten rám zkroutí a už to nezdvihne)

Uživatelský avatar
Kolja
Redaktor
Příspěvky: 84
Registrován: 07 úno 2017, 17:43
Bydliště: Velká Morava

Re: Zabezpečenie vojsk energiu, palivami a mazivami

Příspěvek od Kolja » 28 pro 2017, 16:52

Osobně bych měl strach sklápět i tu tatru. Přece jenom je to vejška a těžiště hódně vysoko. Jinak na stejném principu se dělají i zemědělské návěsy.
https://www.google.cz/search?q=high+tip ... 24&bih=717

syos
Výkonný redaktor
Příspěvky: 725
Registrován: 08 úno 2017, 11:50

Re: Zabezpečenie vojsk energiu, palivami a mazivami

Příspěvek od syos » 28 pro 2017, 17:28

T 148 VS1 - vysokozdvižný sklápěčkový automobil je určen pro přepravu různorodých, převážně sypkých materiálů o maximální hmotnosti užitečného zatížení 9 360 kg. Předností tohoto typu je jeho víceúčelové využití, přičemž přepravovaný náklad může být sklápěn od základní polohy sklápěcí plošiny až do výšky 3 930 mm. Sklápěcí zařízení je opět hydraulické s čerpadlem poháněným motorem automobilu přes pomocný pohon montovaný v bloku s hlavní převodovkou. Sklápěcí plošina o obsahu 6 metrů krychlových se sklápí pouze směrem dozadu.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
zbalená
Obrázek


jura-p
Sponzor fóra
Příspěvky: 226
Registrován: 07 úno 2017, 19:46
Bydliště: CB

Re: Zabezpečenie vojsk energiu, palivami a mazivami

Příspěvek od jura-p » 28 pro 2017, 17:43

Aspoň plot mu mohli postavit. Aby to sypal za něj. Takhle to vysypal na stejné místo, kam by to vysypala každá sklápěčka.

Uživatelský avatar
Kolja
Redaktor
Příspěvky: 84
Registrován: 07 úno 2017, 17:43
Bydliště: Velká Morava

Re: Zabezpečenie vojsk energiu, palivami a mazivami

Příspěvek od Kolja » 28 pro 2017, 17:45

Sice má "packy" , ale i tak je to asi vratký. :jo:

syos
Výkonný redaktor
Příspěvky: 725
Registrován: 08 úno 2017, 11:50

Re: Zabezpečenie vojsk energiu, palivami a mazivami

Příspěvek od syos » 28 pro 2017, 17:54

Nástavba se převedla (s úpravami) i na novější model 815. Těch bylo ještě méně. Několik 148 VS1 se používá i dnes.
Obrázek
Asi první s tím příšel FORD. S modelem T, rok 1931, pro dodávku uhlí :D .
Obrázek

woxia
Redaktor
Příspěvky: 395
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Zabezpečenie vojsk energiu, palivami a mazivami

Příspěvek od woxia » 29 pro 2017, 14:23

Kluci, díky moc za rozvinutí a doplnění. To je to, proč sem ráda chodím. :jo:
Musím opravit svá tvrzení díky Vašim údajům:
a) Tatra má také patky pro vyšší stabilitu
b) Nosnost nákladu je menší o 25%, než běžná konstrukce (9 a 12 tun)

No a když to tak z hlavy počítám, tak to je asi hlavní důvod, proč se to nepoužívá. Tatra má díky své rouře asi o jednu tunu lehčí konstrukci než těžkotonážní nápravová vozidla (absence roznášecího rámu), ale při běžném provozu vycházelo asi ekonomicky lépe mít na místě nakladač nebo rampu. 25% rozdílu je zkrátka hodně, protože hlavní je univerzálnost vozidla a nízké náklady.

kenavf
Výkonný redaktor
Příspěvky: 799
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Zabezpečenie vojsk energiu, palivami a mazivami

Příspěvek od kenavf » 29 pro 2017, 14:28

woxia píše:
29 pro 2017, 14:23
.. Tatra má díky své rouře asi o jednu tunu lehčí konstrukci než těžkotonážní nápravová vozidla (absence roznášecího rámu),..
Vedel by niekto zosumarizovať výhody a nevýhody toho tatrováckeho systému podvozku s centrálnou rúrou?Či to nieje len také neúčelné držanie sa nejakej pomýlenej myšlienky?

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 2523
Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Bydliště: Prachatice

Re: Zabezpečenie vojsk energiu, palivami a mazivami

Příspěvek od WuVirr » 29 pro 2017, 14:39

kenavf píše:
29 pro 2017, 14:28
woxia píše:
29 pro 2017, 14:23
.. Tatra má díky své rouře asi o jednu tunu lehčí konstrukci než těžkotonážní nápravová vozidla (absence roznášecího rámu),..
Vedel by niekto zosumarizovať výhody a nevýhody toho tatrováckeho systému podvozku s centrálnou rúrou?Či to nieje len také neúčelné držanie sa nejakej pomýlenej myšlienky?
Opravoval jsem TATRy 13 let, hlavně pro AČR, všechny možné i nemožné nástavby. Tatra 815- AV 14,15, AD 20,28, kontajnerky, nosiče lodních kontejnerů, valnice 4x4, 6x6, 8x8, UDSky, sklopky S3, Dempry, tahače, generální opravy motorů 8V, 10V, 12, 12V +dvě turba. Bylo toho tolik za ty leta. Až bude čas, nahraju pár fotek. Chtěl jsem jen říct, že podvozek je unikátní. Tatra je moje srdcovka.

woxia
Redaktor
Příspěvky: 395
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Zabezpečenie vojsk energiu, palivami a mazivami

Příspěvek od woxia » 29 pro 2017, 14:46

Všimněte si jak se na krutové dráze Renault až extrémně kroutí!! Záběry poznáte tak že jsou na vozidlech připevněny červenobílé šraňky. Všimněte si jak moc se rovina nástavby vychyluje od roviny kabiny! Ani já sám jsem tohle nečekal. Jak asi musí vypadat spoje na podvozku po několika tisících kilometrech ujetých v tomto terénu. Toto ukazuje naprosto jasně výhodu Tatrováckého podvozku a tou je nezávislé zavěšení kol a velké krutová i ohybová tuhost. Všechen krut který vidíte jak hýbe nástavbou Renaultu podvozek Tatra pohltí a tím pádem se nikam nepřenáší a nic nenamáhá. Můžete si všimnout jak Tatra zůstává všude soudržná a pevná a nástavba se ani nehne.
http://blog.auto.cz/t613/2008-11/601/

Pak komentáře

Oficiální:
http://www.tatra.cz/proc-tatru/technick ... -koncepce/

A moc se těším na povídání WuVirra, to by si pak Tatra zasloužila i vlastní vlákno, když tam budou takové unikátní vzpomínky a fotky.

homer
Sponzor fóra
Příspěvky: 136
Registrován: 07 úno 2017, 21:47

Re: Zabezpečenie vojsk energiu, palivami a mazivami

Příspěvek od homer » 29 pro 2017, 18:39

Tatra vyvíjí nový vzduchem chlazený motor
Automobilka investuje do modernizace výroby i rozsáhlého areálu v Kopřivnici zhruba 500 milionů ročně. Snížení spotřeby paliva a tím i emisí má kromě motoru napomoci také nová generace páteřových podvozků s centrální nosnou rourou a nezávisle zavěšenými nápravami. Cílem je snížení ztrát, tedy zvýšení účinnosti celého hnacího řetězce. „Samozřejmě jsme tlačení i přicházející legislativou požadující snížení emisí CO2

Více na http://zpravy.e15.cz/byznys/podniky-a-t ... -internetu

kenavf
Výkonný redaktor
Příspěvky: 799
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Zabezpečenie vojsk energiu, palivami a mazivami

Příspěvek od kenavf » 30 pro 2017, 01:48

homer píše:
29 pro 2017, 18:39
Tatra vyvíjí nový vzduchem chlazený motor
Automobilka investuje do modernizace výroby i rozsáhlého areálu v Kopřivnici zhruba 500 milionů ročně. Snížení spotřeby paliva a tím i emisí má kromě motoru napomoci také nová generace páteřových podvozků s centrální nosnou rourou a nezávisle zavěšenými nápravami. Cílem je snížení ztrát, tedy zvýšení účinnosti celého hnacího řetězce. „Samozřejmě jsme tlačení i přicházející legislativou požadující snížení emisí CO2

Více na http://zpravy.e15.cz/byznys/podniky-a-t ... -internetu
U té první bychom se chtěli dostat na emisní úroveň Euro 6, opět to bude výhradně český výzkum a vývoj,
Automobilka ktorá rieši v dnešnej dobe či dosiahne EURO6 patrí do bankrotu.

bacil
Redakční rada
Příspěvky: 371
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Zabezpečenie vojsk energiu, palivami a mazivami

Příspěvek od bacil » 30 pro 2017, 02:40

Myslím že řeší něco jiného. U Tatry jde o spolehlivost a bezúdržbovost. To euro 6 bez DPF a močoviny splnit asi není úplně snadné. Řeší se to s Motorpalem, tak to se zřejmě řeší pomoc žhavící svíčky, možná i doplnění jiskry a škrtící klapky pro některé oblasti chodu motoru.

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 2523
Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Bydliště: Prachatice

Re: Zabezpečenie vojsk energiu, palivami a mazivami

Příspěvek od WuVirr » 30 pro 2017, 13:00

bacil píše:
30 pro 2017, 02:40
Myslím že řeší něco jiného. U Tatry jde o spolehlivost a bezúdržbovost. To euro 6 bez DPF a močoviny splnit asi není úplně snadné. Řeší se to s Motorpalem, tak to se zřejmě řeší pomoc žhavící svíčky, možná i doplnění jiskry a škrtící klapky pro některé oblasti chodu motoru.
Tak co vím já tak Tatra od E2 používá výhradně motory 8V s turbem (buď české nebo německé) a s chladičem stlačeného vzduchu, kdy v chladiči jsou dvě žhavící svíčky, ale ty se přes relé spínají jen pří určité (nízké) teplotě, přesně si to teď nepamatuju, musel bych do příručky. Další věc je čerpadlo a vstřikovače, už nepoužívají naše české Motorpal, ale BOSH. Nevím, jakou klapku máš na mysli, ale tatra stálé používá motorovou brzdu (klapka ve výfuku), která je umístěna na Ypsilonce (tam kde se svádí výfukové plyny z obou stran motoru do jednoho.

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 2523
Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Bydliště: Prachatice

Nákladní vozy TATRA

Příspěvek od WuVirr » 30 pro 2017, 13:28

Nákladní vozy TATRA

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé