Letecký vývoj

petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 1379
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Letecký vývoj

Příspěvek od petrp » 21 dub 2017, 21:53



Sice to lítá ale:
- evidentně to je zatím jen trochu větší "model" - velmi lehká skořepina
- letí to bez zátěže
- je to evidentně nestabilní i v bezvětří
- ale je to hezká hračka...
"Kdo se nepoučí z minulosti, je odsouzen si ji zopakovat." - George Santayana
"Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude k večeři. Svoboda je, když dobře ozbrojené jehně odmítá hlasovat." - B. Franklin

Alchymista
Mediální rada
Příspěvky: 1394
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Alchymista » 22 dub 2017, 14:40

Proti Wright Flyer a Breguet-Dorand Gyroplane Laboratoire je rozhodne vidieť pokrok.

225bar
Redaktor
Příspěvky: 146
Registrován: 07 úno 2017, 20:57

Nový airbus dorazil k prvnímu zákazníkovi, pozmění dosavadní fungování letecké dopravy

Příspěvek od 225bar » 22 dub 2017, 15:30

Obrázek
Generace Airbusu A321 s přídomkem „neo“ doputovala k prvnímu zákazníkovi. Stroj, který stojí na základě modelu A320 nabídne svým majitelům vlastnosti, které značně změní svět letecké dopravy. S tím počítá také aerolinka Virgin America, která si nový Airbus jako první převzala.

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... vy-1331540

225bar
Redaktor
Příspěvky: 146
Registrován: 07 úno 2017, 20:57

S-97 Raider: Ďalšia veľká vec vo vojenskom letectve

Příspěvek od 225bar » 26 dub 2017, 09:26



S-97 RAIDER ™- vrtuľník novej generácie.

Jedna z dcérskych spoločností korporácie Lockheed Martin- Sikorsky vydala nové video, z testovania prototypu vrtuľníka novej generácie S-97 Raider. Tento vrtuľník dokáže dosiahnuť rýchlosť viacej ako 220 uzlov, čo je takmer dvojnásobok rýchlosti konvenčného vrtuľníka. Taktiež je schopný lietať vo vysokých teplotách, najviac však 95 ° F ( = 35°C) .

http://www.securitymagazin.cz/defence/s ... 55964.html

225bar
Redaktor
Příspěvky: 146
Registrován: 07 úno 2017, 20:57

Čínsko-ruský těžký vrtulník

Příspěvek od 225bar » 30 dub 2017, 15:42

Obrázek

Rusko a Čína jsou již velmi blízko dohodě o společném vývoji a výrobě těžkého vrtulníku AHL. Podle čínských zdrojů je již 99% článků příslušné dohody odsouhlaseno a je očekáván její brzký podpis.

Předběžná dohoda o společném vývoji a výrobě pokročilého těžkého vrtulníku byla uzavřena mezi čínskou společností AVIC (China Aviation Industry Corporation) a ruským holdingem Vrtulníky Ruska v květnu roku 2016. Podle této dohody by mělo jít o stroj se vzletovou hmotností až 38 tun a schopností působit ve vysokohorských podmínkách a v horkém podnebí za všech běžných povětrnostních podmínek. Jeho maximální rychlost by měla být na úrovni 300 km/h a maximální dostup kolem 5700 m. Po ruském Mi-26 půjde o druhý největší sériový vrtulník na světě.
Stavba prvního prototypu nového těžkého čínsko-ruského vrtulníku by měla být zahájena již v příštím roce u společnosti AVIC. Předběžně se předpokládá, že v Číně by mohlo být do roku 2040 poptáváno až 200 vrtulníků tohoto typu.

http://www.militarybox.cz/news/cinsko-r ... -vrtulnik/

petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 1379
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od petrp » 01 kvě 2017, 10:02



Zkoušky obojživelného letadla AG600, které označuje za největší na světě, proběhly v městě Čughaj. Během zkoušky byl prověřen brzdový systém letounu, schopnost pohybovat se přímo, korekce trajektorie jízdy.

https://cz.sputniknews.com/videoklub/20 ... hydroplan/
"Kdo se nepoučí z minulosti, je odsouzen si ji zopakovat." - George Santayana
"Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude k večeři. Svoboda je, když dobře ozbrojené jehně odmítá hlasovat." - B. Franklin

petrp
Šéfredaktor
Příspěvky: 1379
Registrován: 31 led 2017, 18:04

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od petrp » 01 kvě 2017, 14:01

Největší obojživelné letadlo uskutečnilo v Číně svůj první let
Čínské letadlo AG600, které je největším obojživelným letadlem na světě, uskutečnilo v sobotu svůj první let. Oznámila to státní tisková agentura Nová Čína. Stroj letěl z jihočínského města Ču-chaj a první let se uskutečnil dřív, než se uvádělo. Podle Nové Číny byl první let původně plánován až na konec května.
Obojživelné letadlo může vzlétat a přistávat jak ze země, tak z vody. Maximální dolet činí 4500 kilometrů a stroj může za 20 sekund nabrat až 12 tun vody. Jeho maximální vzletová hmotnost je 53,5 tuny.

https://www.zet.cz/tema/nejvetsi-obojzi ... -let-12864

PS: Nejsem si jistý, jestli to není chyba v překladu a slovutný redaktor nezaměnil již zmiňovanou pojížděčku za let...
"Kdo se nepoučí z minulosti, je odsouzen si ji zopakovat." - George Santayana
"Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude k večeři. Svoboda je, když dobře ozbrojené jehně odmítá hlasovat." - B. Franklin

classix
Redaktor
Příspěvky: 343
Registrován: 17 úno 2017, 14:09

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od classix » 14 kvě 2017, 18:51

MC-21

Uživatelský avatar
skflanker_
Výkonný redaktor
Příspěvky: 749
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 16 kvě 2017, 20:31

▲ Lietadlo MS-21-300-0001 (МС-21-300-0001) je pripravený na letové skúšky, pozemné testy už má za sebou, foto s rozlíšením 2048x1152 :
http://c1.staticflickr.com/5/4165/34296 ... 351a_k.jpg
http://c1.staticflickr.com/5/4166/33871 ... 2ac1_k.jpg
Zdroj http://www.irkut.com/press-centre/news/2521/ + foto

QVAK
Samostatný redaktor
Příspěvky: 1240
Registrován: 07 úno 2017, 16:20
Bydliště: Praha

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od QVAK » 28 kvě 2017, 11:17

classix píše:
14 kvě 2017, 18:51
MC-21
[tweet][/tweet]
Rogozin potvrdila první let prototypu nového dopravního letadla MS-21





Uživatelský avatar
skflanker_
Výkonný redaktor
Příspěvky: 749
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 28 kvě 2017, 18:10

▲ lietadlo MS-21-300 (pokračovanie a prepracovanie projektu Jakovlev Jak-242 z 80-tych rokov na súčasných technológiách) v nedeľu 28.05.2017 realizoval svoj prvý let v dĺžke 30 minút, v letovej výške do 1000 metrov pri rýchlosti do 300 km/h. Let prebiehal podľa vopred určeného plánu testov, všetky úlohy boli splnené a piloti ohodnotili let ako normálny.
Obrázek
Daný typ lietadla má nahradiť flotilu lietadiel rodiny Tu-154 a Tu-204/214 (čo je celkom moderné lietadlo) a má aj konkurovať rodine lietadiel typu Airbus A320 a Boeing 737.
Zdroj http://tass.ru/ekonomika/4286572 + video + foto
Zdroj od výrobcu http://www.irkut.com/press-centre/news/2539/ + foto
Video v HD http://youtu.be/nUMjwU26uTM zverejnené 28.05.2017, dĺžka videa 2:44 min.

Infografika TASS:
Obrázek

Uživatelský avatar
Grif
Redaktor
Příspěvky: 191
Registrován: 07 úno 2017, 13:04
Bydliště: Jizerky

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Grif » 01 čer 2017, 16:46

Největší letoun světa má rozpětí křídel 117 metrů. Ve článku video
Společnost Stratolaunch Systems zabývající se vesmírnou dopravou poprvé spouští zkušební let dvoutrupých letounů.
Článek

Společnost Stratolaunch Systems poprvé odhalila svůj dvoutrupý letoun, aby provedla zkoušky palivové nádrže. Jedná se o letouny s největším rozpětím křídel o délce 117 m na světě. Zkušební let se uskutečnil ve městě Mojave v Kalifornii.

Letouny mají sloužit jako startovací plocha pro nasazení družic na oběžnou dráhu. Jsou proto uzpůsobeny pro let ve vysokých nadmořských výškách nad 10 km. Společnost uvádí, že bude schopna pomocí letounů satelity navést na velmi přesné oběžné dráhy, rychle a bez možných problémů spojených s povětrnostními podmínkami nebo leteckou dopravou.

Projekt s vývojem nosných letadel odstartoval v roce 2010. Cíl společnosti je předvést finální podobu letounu již v roce 2019.
https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/nej ... &source=hp
Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.

Alchymista
Mediální rada
Příspěvky: 1394
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Alchymista » 01 čer 2017, 18:42

už letel??? Nebol to len RollOut?

Uživatelský avatar
Grif
Redaktor
Příspěvky: 191
Registrován: 07 úno 2017, 13:04
Bydliště: Jizerky

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Grif » 01 čer 2017, 19:17

Vytáhli ho z hangáru kvůli zkouškám nádrží. Tak si na první let asi počkáme.Ale éro je to zajímavé.
Všechno se dá vysvětlit.Bohužel ne všem.

Skeptik
Redaktor
Příspěvky: 292
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Skeptik » 01 čer 2017, 19:19

Alchymista píše:
01 čer 2017, 18:42
už letel??? Nebol to len RollOut?
Roll-out.

Uživatelský avatar
skflanker_
Výkonný redaktor
Příspěvky: 749
Registrován: 07 úno 2017, 20:22

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od skflanker_ » 01 čer 2017, 19:22

Ide o prvý Roll-Out = ešte neletel - viď http://www.stratolaunch.com/news/FirstRollout.html z 31.05.2017
a ďalšie foto:
http://www.stratolaunch.com/images/slid ... tonew4.jpg
http://www.stratolaunch.com/images/slid ... ebsite.png
http://www.stratolaunch.com/images/slid ... ebsite.jpg
http://www.stratolaunch.com/images/slid ... ebsite.jpg
+ video:

http://youtu.be/00FMMIaKYgE zverejnené 31.05.2017, dĺžka videa 1:13 min.
a ešte vizualizácia celého projektu z roku 2013:

http://youtu.be/YgJFKUiuDBE zverejnené 14.06.2013, dĺžka videa 2:53 min.
a porovnanie veľkosti s inými lietadlami:
Obrázek

Zdroj http://itc.ua/news/kompaniya-soosnovate ... -v-kosmos/

Video - prvý let lietadla MS-21-300, plná verzia:

http://youtu.be/E53sxNTQ9Q8 zverejnené 30.05.2017, dĺžka videa 26:58 min.

Alchymista
Mediální rada
Příspěvky: 1394
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Alchymista » 01 čer 2017, 22:15

Ešte jedo video - seria fotografií z Roll-outu

Teda ťahať takéto hoviadko, a hlavne s takýmto podvozkom, to musí byť žrádlo... :snaha:

Uživatelský avatar
Snork
Zpravodaj
Příspěvky: 24
Registrován: 08 úno 2017, 08:43

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Snork » 02 čer 2017, 07:46

No váhu to má o "niečo málo" menšiu než Mirya
Max vzletová hmotnosť 589 t a max hmotnosť nákladu 249 t
Mirya ma max hmotnosť 600 t a max hmotnosť nákladu 250 t ( na palube )

ale pri tom množstve kolies a vzdialenosti od seba sa obávam pre pri pojazdových testoch a pri zatáčaní zistia že dochádza i enormnému šmykovému treniu, určite to museli riešiť nejakým aspoň čiastočným natáčaním prvých a posledných párov kolies.

Skeptik
Redaktor
Příspěvky: 292
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od Skeptik » 02 čer 2017, 07:52

Myslím, že u takovéhoto letadla bude podvozek ten nejmenší problém.
Ono to zas až tak často létat nebude, a navíc to bude létat z jediné, k tomu určené základny. Ne jiná letiště to nebude smět ... kvůli rozpětí a právě rozchodu podvozku.
Tedy samozřejmě, pokud to lítat vůbec kdy bude. Vypadá to, že za posledních pár let se moc neposunuly.

woxia
Redaktor
Příspěvky: 229
Registrován: 16 úno 2017, 10:41

Re: Letecký vývoj

Příspěvek od woxia » 02 čer 2017, 09:53

Toto je hodně kritická konstrukce. Nedokáži si představit co se stane, když to trefí turbolenci nebo jen boční vítr. To jedno křídlo nemůže dynamicky vydržet.

Pochopila bych, kdyby spojili obě VOP do jedné, ale dva samostatné ocasy je konstuktérský úlet. Že jim to vyšlo u menšího modelu, neznamená, že jim to bude fungovat u většího.

Ráda bych viděla, jak se to chová při ofukování v aerodynamickém tunelu, pokud tam toto monstrum bylo.
Jinak dvoutrupová konstrukce není špatná - např. Fw 189, lítal hodně obstojně ale byla to rámová konstrukce.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host