Suchoj Su - 57 (T - 50)

bacil
Redakční rada
Příspěvky: 371
Registrován: 08 úno 2017, 04:04

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od bacil » 06 led 2018, 14:54

Všechny být natřené nemusí, přece jen se to pořád vyvíjí, ale i tak, rusové umí namíchat tu pohlcující barvu i barevnou, takže to není poznat.

nine_mike
Redaktor
Příspěvky: 219
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od nine_mike » 06 led 2018, 15:17

Myslím že RAM vo forme akú používa napr. USAF nie je farba, ale doslova poťah z nejakého materiálu. Očakával by som niečo podobné aj na Su-57. Zatiaľ si to sám pre seba vysvetlujem tak že Suchoj nechce americkým prieskumným prostriedkom odhalovať skutočný RCS Su-57 s plne aplikovanými stealth opatreniami a preto prototypy lietajú len nafarbené.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 506
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od Skeptik » 06 led 2018, 15:18

Všechny existující Su-57 jsou zkušební prototypy.
Jaký smysl by dávala aplikace tohoto velmi drahého, a na údržbu nákladného, nátěru na zkušební prototyp?

nine_mike
Redaktor
Příspěvky: 219
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od nine_mike » 06 led 2018, 15:46

Napadá ma overenie vplyvu na letovú obálku, testovanie účinkov atmosféry a aerodynamických účinkov v transsonickej oblasti na takýto povrch, zisťovanie skutočného RCS a pod.

kenavf
Výkonný redaktor
Příspěvky: 799
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od kenavf » 06 led 2018, 15:56

nine_mike píše:
06 led 2018, 15:17
..Zatiaľ si to sám pre seba vysvetlujem tak že Suchoj nechce americkým prieskumným prostriedkom odhalovať skutočný RCS Su-57 s plne aplikovanými stealth opatreniami a preto prototypy lietajú len nafarbené.
Je potreba urobiť aj letové skúšky RAM materiálu,proti odhaleniu skutočného RCS,prieskumnými prostriedkami protivníka,sa na lietadlo trvale umiestnia kútové odražače.A tie by bolo povolené odmontovať len počas konkrétnych RCS testov.

Skeptik
Sponzor fóra
Příspěvky: 506
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od Skeptik » 06 led 2018, 16:09

Vše s výjimkou finálního RCS letounu Su-57 se lépe, jednodušeji a přesněji testuje na specializovaném zkušebním letadle vybaveném odpovídající měřící technikou.
A k čemu by bylo měření RCS s RAM nátěrem teď, když stále ještě probíhá vývoj?
Teď je potřeba zjistit a optimalizovat RCS samotného draku, RAM to pak už může jen zlepšit.

nine_mike
Redaktor
Příspěvky: 219
Registrován: 07 úno 2017, 19:50

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od nine_mike » 06 led 2018, 17:59

Súhlasím, ide mi len o to či sa vie o prípravách na nejaký takýto RAM povrch, alebo tá podoba povrchu akú má Su-57 teraz, je už finálna.

Alchymista
Redakční rada
Příspěvky: 2069
Registrován: 01 úno 2017, 08:58

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od Alchymista » 06 led 2018, 18:13

ako už bolo napísané - pravdepodobne nie je.
Ostatne - väčšina známych RAM náterov je veľmi citlivá na "manipuláciu" a po každej údržbe sa musia pracne (a draho) obnovovať. Takže by to bolo u prototypov silne kontraproduktívne, pretože prototyp je v "údržbe" vlastne neustále - sú to desiatky až stovky hodín pozemnej obsluhy na každú hodinu letu.
Navyše, ako už uviedol Skeptik - použitie RAM náteru v tejto fáze nemá to žiadny praktický zmysel. Skúšky samotného náteru budú prebiehať skôr v klimatických komorách a aerodynamických tuneloch, než za reálnych letov prototypov. Reálne lety odhalia maximálne tak vplyv na letové vlastnosti - zmeny RCS sa oveľa lepšie overia na prototype/draku na závese v "bezodrazovej komore" než pri reálnom lete.

BTW - RAM náter môže byť aplikovaný už teraz - lenže bez onoho "zázračného plniva", ktoré robí z normálneho náteru RAM náter. A dôvod je jednoduchý - aj pol milimetra či milimeter hrúbky RAM náteru môže mať vplyv na obtekanie a teda na letové vlastnosti stroja. A aj na prevádzkové - kryty, pohyblivé časti, atď. musia s hrúbkou RAM náteru počítať...

Mio
Redaktor
Příspěvky: 6
Registrován: 21 říj 2017, 16:53

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od Mio » 06 led 2018, 20:39

nine_mike píše:
06 led 2018, 15:17
Myslím že RAM vo forme akú používa napr. USAF nie je farba, ale doslova poťah z nejakého materiálu. Očakával by som niečo podobné aj na Su-57. Zatiaľ si to sám pre seba vysvetlujem tak že Suchoj nechce americkým prieskumným prostriedkom odhalovať skutočný RCS Su-57 s plne aplikovanými stealth opatreniami a preto prototypy lietajú len nafarbené.
USAF používa metalický náter a podľa zistení washingtonpost to neni žiadny zázrak písali to už v roku 2009

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/co ... 9071001019
Kovový povrch absorbujúci radar je hlavnou príčinou problémov s údržbou a neočakávané nedostatky - ako napríklad zraniteľnosť voči dažďu a iné obrusovanie
kľúčové trendy údržby pre F-22 boli v posledných rokoch negatívne a v priemere od októbra minulého roka do tohto mája iba 55% nasadených F-22 bolo k dispozícii na plnenie misií strážiacich vzdušný priestor USA
Počas štvorročného obdobia sa priemerný čas údržby F-22 za hodinu letu zvýšil z 20 hodín na 34, pričom opravy povrchu predstavovali viac ako polovicu tohto času - a viac ako polovica hodinových letových nákladov - minulý rok , podľa testovacieho a hodnotiaceho úradu.

Vzdušné sily hovoria, že F-22 stojí 44,259 dolárov za lietovú hodinu v roku 2008; Úrad ministra obrany uviedol, že tento údaj bol 49 808 dolárov. F-15, predchodca F-22, má priemernú cenu vozového parku vo výške 30 818 USD.

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 2523
Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Bydliště: Prachatice

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od WuVirr » 07 led 2018, 14:47

Podle nepotvrzených informací už NATO vybralo název (kódové označení) pro noví Su - 57 "Frazor"
1.jpg

Juraj
Výkonný redaktor
Příspěvky: 571
Registrován: 16 úno 2017, 21:19

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od Juraj » 07 led 2018, 17:23

WuVirr píše:
07 led 2018, 14:47
Podle nepotvrzených informací už NATO vybralo název (kódové označení) pro noví Su - 57 "Frazor"
Netusim, co to ma znamenat. Myslel som, ze je to omyl, ze ma byt Frazer, ale fakt sa vsade pise FRAZOR. Nechapem, doteraz to vzdy bolo nejake realne slovo

kenavf
Výkonný redaktor
Příspěvky: 799
Registrován: 07 úno 2017, 19:59

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od kenavf » 07 led 2018, 19:01

Juraj píše:
07 led 2018, 17:23
WuVirr píše:
07 led 2018, 14:47
Podle nepotvrzených informací už NATO vybralo název (kódové označení) pro noví Su - 57 "Frazor"
Netusim, co to ma znamenat. Myslel som, ze je to omyl, ze ma byt Frazer, ale fakt sa vsade pise FRAZOR. Nechapem, doteraz to vzdy bolo nejake realne slovo
Stíhačky majú vždy na začiatku písmeno "F" a to pripojili k slovu "razor"(žiletka/britva ?) :snaha:

Uživatelský avatar
WuVirr
Šéfredaktor
Příspěvky: 2523
Registrován: 01 úno 2017, 15:31
Bydliště: Prachatice

Re: Suchoj Su - 57 (T - 50)

Příspěvek od WuVirr » 07 led 2018, 19:17

kenavf píše:
07 led 2018, 19:01
Juraj píše:
07 led 2018, 17:23
WuVirr píše:
07 led 2018, 14:47
Podle nepotvrzených informací už NATO vybralo název (kódové označení) pro noví Su - 57 "Frazor"
Netusim, co to ma znamenat. Myslel som, ze je to omyl, ze ma byt Frazer, ale fakt sa vsade pise FRAZOR. Nechapem, doteraz to vzdy bolo nejake realne slovo
Stíhačky majú vždy na začiatku písmeno "F" a to pripojili k slovu "razor"(žiletka/britva ?) :snaha:
Máš pravdu
"F":
"Flanker" - Su - 27, "Fulcrum" - MiG - 29, "Frogfoot"- Su - 25, "Flogger" - MiG - 23

"B":
"Bear" - Тu - 95, "Blackjack" - Тu - 160, "Backfire" - Тu - 22М3.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé